Ciagłe przesuwanie tekstu

Kozi_91

Użytkownik
Dołączył
Styczeń 14, 2010
Posty
2
Witam,
od razu zaznaczę, że pracuję na platformie C++ Borland Builder na win. Potrzebuje przesuwać tekst w pewnych granicach bez użycia klawiszy, coś a' la snake lub tetris (bardziej pod kątem sanke' a). Chodzi o to że chcę stworzyć grę podobną do snake' a. Chodzi mi oczywiście o aplikację konsolową. Na innym forum polecono mi bibliotekę ncurses, lecz nie ma jej w builderze, ale znalazłem pdcurses, tylko nie wiem czy posiada takie same funkcje i jak ją dodać ogólnie do Builder lub konkretnie do tego jednego programu.

Tak nawiasem mówiąc. Czy Builder to dobry kompilator na przyszłość, czy lepiej przerzucić się na coś innego?
 

discovery44

Były Moderator
Dołączył
Sierpień 14, 2007
Posty
763
Co do głównej treści posta to nie mogę sensownie odpowiedzieć bo nie jestem pewny o co Ci chodzi ale w "Symfonii C++" Jerzego Grębosza masz ciekawy przykład "ekranu alfanumerycznego", nie potrzebujesz do tego żadnych lib'ów.
Co do Borlanda - według mnie to coś nie powinno istnieć. Ktoś kto nie pracuje w tym programie nie zrozumie Twojego kodu, to nie C++ tylko zupełnie inny język - BorlandC++. Podobno jest wygodny więc jeśli jesteś wygodnisiem to zostań przy tym, ja Ci polecam jednak albo Dev-CPP albo notepad + konsola z kompilatorem g++. I nie polegaj wyłącznie na cudzych bibliotekach, spróbuj pisać je sam bo zostaniesz jak jakiś "programista" delphi którego praca polega na "wrzucaniu na formy", coś co zajmie w C++ od kilku godzin do kilku dni "programiście" delphi zajmie to kilkanaście lub kilkadziesiąt minut. Pewnie nie wie jak działa to co zaprogramował (tfu, "wrzucił na formę") ale działa i było łatwo. A mózg stoi w miejscu.
 
Ostatnia edycja:

Vandervir

Były Administrator
Dołączył
Grudzień 19, 2005
Posty
474
Zdecydowanie polecam przesiadkę na Dev C++, Code Block, lub w ostateczności Microsoft Visuala 2008 (2010 strasznie ciężki kombajn).
jak chcesz być mobilny na wszystkich platformach to Qt.
 
Do góry Bottom