GDI w praktyce

Legalnl

Użytkownik
Dołączył
Październik 8, 2008
Posty
828
Siemano ;) Mam taką prośbę, Czy ktoś widział coś o GDI (Graphics Device Interface ) ?? chciałbym tworzyć animacje w programie a wiadomo ze przesuwanie timage to nie animacja, nie wspomnę juz o dużych obrazkach... Zawsze piszą skorzystaj z GDI, GDI, GDI a prawie nic o tym nie ma ;( Czy ktoś widział gdzieś jakieś artykuły o przesuwaniu obrazków, ew jakaś książka. najlepiej w C++ lub Delphi ;)

PS: pomijając MSDN ;)


POZDRO!
 

Legalnl

Użytkownik
Dołączył
Październik 8, 2008
Posty
828
nio juz cos jest ;) Chodzi mi o takie coś jak np klikasz na timage i on "podskoczy" czyli wykona animacje w gorę i w dół. przykładowo jak w programach ładnie wjeżdżają jakieś obrazki czy buttony itp. wiadomo ze pętlą tego nie można przesuwać bo będzie migać i spowalniać itp :(
 

discovery44

Były Moderator
Dołączył
Sierpień 14, 2007
Posty
763
No to robisz bitmapę na niej niewidocznego buttona i tylko w WM_COMMAND obsługę kliknięcia tego buttona.
HWND b_podskocz;
...
b_podskocz = CreateWindowEx(0, "BUTTON", "", WS_CHILD, 25, 50, 20, 20, hwnd, 0, hInstance, 0);
...
case WM_COMMAND:
if((HWND)lParam == b_podskocz)
{
podskakujmitubitmapoty();
}
break;
...
 

Legalnl

Użytkownik
Dołączył
Październik 8, 2008
Posty
828
Dzieki :) ale smiej się lub nie ale nie za bardzo czaje. tam gdzie podskakujmitubitmapoty() to co mam napisać? normalną pętle czy jak? :)
 

tobix10

Użytkownik
Dołączył
Luty 25, 2009
Posty
65
Tam masz wpisać kod odpowiedzialny za skok. Zmiana współrzędnych bitmapy i jej wyświetlanie(prostymi słowami: animacja skoku).
 

thc_flow

Zbanowany
Dołączył
Listopad 13, 2008
Posty
649
Co do "skakania" animacji, na twoim miejscu skorzystał bym z wątków i podwójnego buforowania:)
 
Do góry Bottom