Jak to jest w końcu z tymi piratami ?

Amator IT

Użytkownik
Dołączył
Wrzesień 5, 2011
Posty
4
Powiedzcie mi w końcu jak to jest z piratami można je posiadać czy nie powiedzmy mam pirata pobranego z rapida mam system legalny nie udostępniam pliku ale mam jego kopię na dysku .Odpowiadam prawnie ?

Bo mój znajomy mówi że jak korzystam tylko dla siebie to nawet prawa zbytnio nie łamię ponieważ tu cytat z jakiejś ustawy "użytkownik nie ma obowiązku sprawdzania legalności posiadanego oprogramowania " trochę to zagmatwane i moim zdaniem bez sensu

i jeszcze jedno jakie są szansę że "smutni panowie " przyjdą do mnie do chaty ?


ps wiem że takich tematów było tysiące ale jestem początkujący jeśli możecie pomóżcie
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Vandervir

Były Administrator
Dołączył
Grudzień 19, 2005
Posty
474
Jeśli posiadasz oryginalną wersję to posiadanie kopi swojej własności nie jest przestępstwem.
 

Amator IT

Użytkownik
Dołączył
Wrzesień 5, 2011
Posty
4
A jeśli takowej oryginalnej kopi nie posiadam właśnie ? Jak są mi w stanie udowodnić że tak owej kopi nigdy nie miałem i np nie porysowała mi się albo uległa zniszczeniu w inny sposób przecież chyba żaden człowiek nie trzyma każdego paragonu z każdego programu który kupił

Czy ktoś ma prawo tego wymagać ?
 

abramakabra

Były Moderator
Dołączył
Marzec 16, 2003
Posty
1191

nowy_me

Użytkownik
Dołączył
Luty 7, 2007
Posty
451
trochę po nie w czasie, ale też wrzucę swoje trzy grosze

tak jak napisali wyżej, co do oprogramowania i gier, musisz mieć oryginał i nawet jak korzystasz na swój własny użytek to jest to przestępstwo, przestępstwem jest również korzystanie np. z Windowsa którego dostałeś z MSDNAA do celów komercyjnych, udostępnianie takiej kopii jest osobnym przestępstwem