Mandriva 2008 i konfiguracja internetu Orange Freedom Pro

cisu80

Użytkownik
Dołączył
Czerwiec 20, 2010
Posty
6
Witam
Dziś zainstalowałem sobie Mandrive 2008, wszystko pięknie chodzi, ale nie mogę sobie poradzić z poprawnym skonfigurowaniem połączenia z internetem. W kreatorze próbuję utworzyć połączenie Ethernet i niby wszystko jest w porządku, bo wyświetla się mi informacja, że połączenie zostało utworzone, ale nadal nie mogę się połączyć.
Mam internet Orange Freedom Pro i łączę się przez router MV400.
Jak powinienem sobie skonfigurować to połączenie i czy potrzebne są jakieś sterowniki ?? Będę wdzięczny za pomoc, bo jestem dopiero początkującym użytkownikiem linuxa. Pozdrawiam
 

discovery44

Były Moderator
Dołączył
Sierpień 14, 2007
Posty
763
Także korzystam z tego routera. Na Windows'ie ten śmieszny kreator może i jest przydatny. W każdym bądź razie na Linuksie (masz błąd ortograficzny na końcu) Ubuntu łączyło mnie automatycznie. Możliwe, że Twoja karta sieciowa nie działa z wifi, może musisz przełączyć tryb pracy routera na bg, może nie masz włączonego wifi w routerze, może pracujesz na laptopie i nie przesunąłeś suwaka (nie włączyłeś karty sieciowej) a może musisz zaktualizować sterowniki karty sieciowej. Połącz się przez kabel i napisz czy wtedy Cię łączy.
Co do tego suwaka - poszukaj w laptopie przycisku z symbolem anteny czy czegoś tam. Zazwyczaj gdy włączysz zaczyna świecić dioda. Ewentualnie pobierz wicd i spróbuj zmienić kanały.
 

cisu80

Użytkownik
Dołączył
Czerwiec 20, 2010
Posty
6
Ale my się nie zrozumieliśmy, bo ja mówiąc że wszystko chodzi miałem na mysli sam system. A z internetem nie mogę się połączyć od początku. I nie chodzi mi tu o połączenie wifi tylko o połączenie przez kabel ethernet.
 

discovery44

Były Moderator
Dołączył
Sierpień 14, 2007
Posty
763