Mandriva

Status
Zamknięty.

shushi15

Użytkownik
Dołączył
Październik 13, 2007
Posty
42
Witam jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość .
Zdecydowałem się na zainstalowanie linuksa mandriva.Chyba że coś innego ktoś poleci. Jestem początkującym w obsłudze linuksa , chciałbym się czegoś nauczyć wiec co polecacie ? Czytałem trochę ze dla początkujących mandriva jest najlepsza. Znalazłem źródło z którego można pobrać tego linuksa ale nie wiem jaki wybrać bo jest kilka wersji . Takie jak :
mandriva-linux-free-2009.1-dual.iso
mandriva-linux-free-2009.1-i586.iso
mandriva-linux-free-2009.1-x86_64.iso
mandriva-linux-one-2009.1-GNOME-africa-asia-cdrom-i586.iso
mandriva-linux-one-2009.1-GNOME-europe-americas-cdrom-i586.iso
mandriva-linux-one-2009.1-KDE4-africa-india-cdrom-i586.iso
mandriva-linux-one-2009.1-KDE4-asia-noindia-cdrom-i586.iso
mandriva-linux-one-2009.1-KDE4-europe1-americas-cdrom-i586.iso
mandriva-linux-one-2009.1-KDE4-europe2-cdrom-i586.iso

chyba ze poda ktoś inne źródło z kąd będę mógł pobrać mandrive
Z góry wielkie dzięki ! Pozdrawiam!
 

Eltrial

Użytkownik
Dołączył
Kwiecień 27, 2004
Posty
325
Te wersje to nic innego jak odmiany mandrivii podzielone na środowiska graficzne (kde/gnome).
Nie wiem jak Ty, ale ja z linuxem zaczynałem przygodę kupując gazetkę, co prawda jest ona droga, bo z tego co pamiętam, to kosztowała około 30 zł, ale były wszystkie płytki z daną dystrybucją linuxa, opis instalacji, konfiguracji itp.
<


Polecam Ci KDE na początek, więc myślę, że najlepszy wybór -> mandriva-linux-one-2009.1-KDE4-europe2-cdrom-i586.iso
 

shushi15

Użytkownik
Dołączył
Październik 13, 2007
Posty
42
A gdzie kupić tą gazetkę ? Też myślałem nad tą odmianą . A czym się rożni GNOME od KDE4?
ubuntu też się nadaje dla początkującego?
 

shushi15

Użytkownik
Dołączył
Październik 13, 2007
Posty
42
Bardzo wam dziękuje bardzo się przydały wasze porady.
I jeszcze małe pytanie. Trudno zainstalować ubuntu ? Tak samo ja windowsa ?
 

shushi15

Użytkownik
Dołączył