slackware

spy

Użytkownik
Dołączył
Marzec 24, 2002
Posty
543
jestem nowy w sprawach linuxow
<
wiec chialem sie was o pare spraw spytac
Wiem ze dla was odpowiedzi na nie sa jak najbardziej oczywiste ale dla mnie nie
<


1. czym rozni sie slackware od red hat ??
(prosze nie mowcie ze "jadrem" bo to mi nic nie mowi ;] )
2. czy komendy miedzy linuxami czyms sie roznia czy sa takie same?
3. czy soft do linuxow czyms sie rozni
np: GNOME, trzeba miec jakas inna ver. tego programu do slacka i do RH ?? czy kazdy soft pod lunixa bedzie dzialal pod "kazdego" lunixa?
4. duzo slyszalem o "pakietach" np:
-Dostępna jest już wersja OpenSSH 3.4 oraz pakiet dla aktualnej wersji Slackware-
Co to wogole jest ten pakiet :]
5. znacie moze jakies linki do stron o slacku i do softu??

sorry za tak "gupie" pytania ale ja dopiero zaczynam
<
 
B

b4d4ss

Gość
www.slackware.org

samymi komendami bezposrednio dystrybucje sie nie roznia, inna jest minimalnie budowa katalogow, oraz rozne pomocne konfiguratoey np: netconfig, xwmconfig, pkgtool, etc. to sa konfigi ze slacka w rh jest troche inaczej.
co to sa pakiety? - paczki oprogramowania wypuszczane przez dana dystrybucje, i tak jak powiedziales inny jest pakiet openssh dla slacka i inny dla rh mimo ze to ten sam program ;].
 

spy

Użytkownik
Dołączył
Marzec 24, 2002
Posty
543
Czyli gdy chce gnome dla slacka to sciagam orginalny program a nastepnie do niego pakiet?

ps. zna ktos adres skad mozna sciagnac slacka, do instalaci z C: a nie z dysku...

Jedyne co znalazlem to imge do CD
<
ale ja nagrywarki nie mam hlip hlip...
 
B

b4d4ss

Gość
z pakietami to dokladnie nie tak, przy kazdej distro sa zrobione przez tworce distro, ale mozesz sobie np. sciagnac zrodla i sam instalowac nie ma problemu.
np. jesli chodzi o slacka i przypuscmy starzejace sie openssh skoro juz przy tym jestesmy, masz 2 mozliwosci:
1. sciagnac zrodla openssh nowego ze strony openssh i skompilowac