[c++]Multiplayer??

sebastianraszka

Użytkownik
Dołączył
Październik 13, 2007
Posty
13
Czego używać do robienia gier internetowych w c++??
socketów czy może czegoś innego??
Jakiś poradnik albo przykład??
Proszę o pomoc.
 

sinis

Użytkownik
Dołączył
Wrzesień 3, 2006
Posty
958
Witam
smile.gif


Do robienia gier multiplayer, najlepiej znać WinAPI, żeby nie było problemów z aplikacjami wielowątkowymi. Do komunikacji potrzebujesz serwerka, możesz sam napisać w C++, albo jakoś się męczyć z php, ale efekt będzie marny. Mogę Ci polecić bibliotekę WinSock. Prosta, przejrzysta... Osobiście uczyłem się jej z książki "C++ Elementarz Hakera", ale na googlach bez trudu znajdziesz jakieś tutki.



Pozdrawiam
Sinis
 

sebastianraszka

Użytkownik
Dołączył
Październik 13, 2007
Posty
13
a masz może linka do "C++ Elementarz Hakera"?
a z winsock już pracowałem w "GameMaker"(taki program do robienia gier, ale mało wydajny
<
)
I jeszcze jak zrobić "własną" konsole, coś ala memo z delphi.
 

grzonu

Były Moderator
Dołączył
Grudzień 26, 2006
Posty
1390
wlasnie c++ elementarz hakera raczej jako ebook nie znajdziesz. Przynajmniej ja szukałem dłuuuugo i nic wkonu kupilem na allegro
<
Ale ja sie naprzyklad uczylem z kursu na winapi.org a reszte doczytałem na MSDN
 

Zero_Cool

Użytkownik
Dołączył
Listopad 1, 2006
Posty
206
Originally posted by sebastianraszka
Czego używać do robienia gier internetowych w c++??
socketów czy może czegoś innego??
Jakiś poradnik albo przykład??
Proszę o pomoc.

-jak sie robi gre to sie od razu bierze jakas biblioteke ulatwiajaca obsluge neta , nie ma sensu wynajdywac kola od nowa , a zapoznajac sie z czyms co zrobil juz ktos inny i tak bedziesz wiedzial jak to dziala i umial zmodyfikowac
-dobrym pomyslem jest uzycie ENGINE'u ,w ktorym mamy mozliwosc zaprogramowania gry sieciowej , bo ma juz potrzebne rzeczy w sobie , od razu uczysz sie engine'u oraz tego jak zaprogramowac dzialanie gry w sieci
-poza tym obsluga jakiejs biblioteki graficznej : SDL , allegro , DIRECTX albo OGL (w przypadku niektorych zaryzykowal bym nawet nazwe JEZYK PROGRAMOWANIA a nie biblioteka
smile.gif
ze wzgledu na rozbudowanie)
- i w skrocie ode mnie: jesli nie wiesz na co sie piszesz dodam tylko : zaprogramowanie nawet najprostszej gry samemu a zrobienie jej w GMie to jak NIEBO i ZIEMIA(przynajmniej dla mnie) , a jesli nie znasz sie na programowaniu a o np directx juz nie wspominajac, to tak jak porownanie : to co PONAD NIEBEM a Ziemia
smile.gif
mam nadzieje ze sprawa jest jasna
smile.gif
 

sebastianraszka

Użytkownik
Dołączył
Październik 13, 2007
Posty
13
Znam się na programowaniu, robiłem już grę na SDLu.
Wole sam napisać sobie komunikacje pomiędzy klientem a serwerem, bo mam słabe łącze i ze względów bezpieczeństwa.
Mam jeszcze 1 pytanie:
która biblioteka graficzna działa najlepiej(na szybciej)?
Bo jak grałem w Ti... to mi szybciej chodziła na Direct 5 niż na OpenGL.
I która jest najprostsza
 

Zero_Cool

Użytkownik
Dołączył
Listopad 1, 2006
Posty
206
mowia ze niby prostsza OGL , ja tego nie potwierdze , bo tylko "czytalem" troche specyfikacji DirectX , a i tak czy OGL czy DX to dluuuga nauka przed Toba
osiagi maja ze tak powiem te same , zaprogramujesz w kazdej z nich dowolna gre jaka jestes w stanie
ale skoro wybor jest Twoim przywilejem , skorzystaj z niego sam
smile.gif
zobacz co Ci lepiej wejdzie w glowe , bo budowa sie jednak roznia
powodzenia
 

Zero_Cool

Użytkownik
Dołączył
Listopad 1, 2006
Posty
206
Originally posted by sebastianraszka
A co byście radzili od gier 2d z dużo ilością grafik 32x32

Allegro

za poza tym to chyba kazdy zajmujacy sie programowaniem grafiki powinien znac to:

Kod:
www.devmaster.net
 

grzonu

Były Moderator
Dołączył
Grudzień 26, 2006
Posty
1390
dev c++
 

grzonu

Były Moderator
Dołączył
Grudzień 26, 2006
Posty
1390
tak i bedzie następny ktory bedzie umiał TYLKO kożystać z komponentow a jak nie ma komponentu to bedzie "BOZE CO JA ZROBIE" nie potrafie inaczej napisać
 

sebastianraszka

Użytkownik
Dołączył
Październik 13, 2007
Posty
13
borland c++, o nie! Nie lubię komponentów bo nie są rozwojowe ani przyjazne.
ale dalej się zastanawiam na code blocks bo jest taki jakiś bardziej przyjazny.
 
Do góry Bottom