moze to juz bylo ale napisze
Exploit
Exploit to program mający na celu wykorzystanie błędów w oprogramowaniu.
Najczęściej program taki wykorzystuje jedną z kilku popularnych technik, np. buffer overflow, heap overflow, format string. Exploit wykorzystuje występujący w oprogramowaniu błąd programistyczny i przejmuje kontrolę nad działaniem procesu – wykonując odpowiednio spreparowany kod (ang. bytecode), który najczęściej wykonuje wywołanie systemowe uruchamiające powłokę systemową (ang. shellcode) z uprawnieniami programu, w którym wykryto lukę w zabezpieczeniach. Ludzi używających exploitów bez podstawowej wiedzy o mechanizmach ich działania nazywamy script kiddies.
Keylogger - typ programów komputerowych służących do wykradania haseł.
Programy te działają na zasadzie przejęcia kontroli nad procedurami systemu operacyjnego (głównie Microsoft Windows) służącymi do obsługi klawiatury. Każde wciśnięcie klawisza jest odnotywowane w specjalnym pliku. Opcjonalnie informacje o wciśniętych klawiszach poszerzone są o dodatkowe informacje, jak nazwa aktywnego programu lub okna.
Keyloggery zawierają funkcje chroniące je przed wykryciem przez niedoświadczonego użytkownika komputera, a plik w którym zapisywane są dane ukryty jest np. w katalogach systemowych. Dzięki temu długo mogą rezydować niewykryte na komputerze ofiary i przyczyniać się do ujawnienia wszystkich wykorzystywanych haseł. Większość keyloggerów ma spejalnie stworzoną funkcję ,która pozwala na wysłanie pliku z hasłami na wyznaczony adres pocztowy.
Keyloggery
sprzętowe mają postać małych przejściówek służących do wpięcia do portu klawiatury komputera. Klawiaturę wpina się następnie do gniazda w przejściówce, która potem zapisuje wszystkie wciskane klawisze we wbudowanej pamięci lub wysyła je drogą radiową. W przypadku keyloggerów pierwszego typu konieczny jest fizyczny dostęp do urządzenia dla odczytania danych. Można również spotkać keylogger sprzętowy wbudowany w
klawiaturę lub przewód łączący klawiaturę z komputerem
Binder (ang. segregator, lub od bind - ang. łączyć) - rodzaj programu komputerowego, służący do łączenia dwóch różnych plików. Najczęściej jest wykorzystywany do maskowania trojanów, poprzez łączenie ich z innymi dowolnie wybranymi plikami. Ofiara uruchamiając plik, uruchamia trojana i program maskujący, którym może być dowolny plik wykonywalny.
Język C++ jest jednym z najpopularniejszych języków programowania ogólnego przeznaczenia, zarówno w zastosowaniach komercyjnych, jak i hobbystycznych.Projekt języka C++ usiłuje zachować możliwie jak największą zgodność (na poziomie kodu źródłowego) z językiem C. Projektanci C++ za idealną uznaliby sytuację, w której język C byłby podzbiorem języka C++ (tj. każdy program w C byłby takim samym programem w C++, ale nie odwrotnie). Zgodność pomiędzy obydwoma językami nie zawsze była całkowita, ale jak dotąd ewentualne różnice były w praktyce nieistotne [1]. Większym problemem związanym ze zgodnością była niekompatybilność kompilatorów języka C++ w zakresie obsługiwanej składni - przez wiele lat programy napisane pod jednym nie działały pod innym. Biblioteki C++ związane z interfejsami systemów nie są przenośne poza ich obręb, co wynika z faktu, że takie interfejsy są specyficzne dla danego systemu i nie jest to specyficzne tylko dla C++.
Większość użytecznych programów w C++ wymaga stosowania bibliotek niestandardowych. Są one łatwo dostępne w Sieci zarówno jako produkty komercyjne, jak i typu Open Source. W szczególności programy napisane w C++ mogą korzystać z ogromnych zasobów bibliotek języka C.
Język C++ posiada swój oficjalny standard (aktualnie jest to IEC14882:2003) z 2003 r.
Język C++ nie jest własnością żadnej osoby, instytucji czy korporacji.
Pascal - dawniej jeden z najpopularniejszych języków programowania, uniwersalny wysokiego poziomu, ogólnego zastosowania, oparty na języku Algol. Został opracowany przez Niklausa Wirtha w 1970 roku. Nazwa języka pochodzi od nazwiska francuskiego fizyka, matematyka i filozofa Blaise Pascala.
Pierwszy opis języka Wirth zawarł w The programming language Pascal, Acta Informatica 1/1971, a kolejny, poprawiony w The programming language Pascal (Revised Report), Bericht der Fachrgruppe Computer – Wissenschaften 5/1972. Pierwszym podręcznikiem języka Pascal była pozycja Jensen, Wirth, Pascal, User Manual and Report 1974.
Pierwotnie służył celom edukacyjnym do nauki programowania strukturalnego. Popularność Pascala w Polsce była większa niż w innych krajach ze względu na dostępność kompilatorów w pirackich wersjach (zanim pojawiło się prawo ochrony własności intelektualnej), prostotę języka oraz jego popularyzację przez wyższe uczelnie. Szczyt popularności tego języka przypadł na lata 80. i początek 90 XX wieku. Wraz ze zniesieniem ograniczeń COCOM, upowszechnieniem się sieci oraz systemu Unix (następnie Linuksa) stopniowo został wyparty przez C i C++.
Jedną z popularniejszych implementacji kompilatorów tego języka był produkt firmy Borland International – Turbo Pascal. W chwili obecnej dość mocno rozpowszechnionym obiektowym dialektem języka Pascal jest Object Pascal osadzony w Delphi oraz Kyliksie (również wyprodukowanych przez Borland International).
Istnieją wolne kompilatory Pascala, na przykład Free Pascal, a także wolne środowisko IDE jak Lazarus.
jak pascal to i dephi
Delphi (oznaczane często jako Borland Delphi) to zintegrowane środowisko programistyczne typu RAD, przeznaczone do pracy pod kontrolą Microsoft Windows, działające zgodnie z zasadą dwustronnej edycji. Odpowiednik Delphi dla Linuksa nosi nazwę Kylix.
Językiem programowania (obiektowym) osadzonym w Delphi jest Object Pascal (obecnie jest to nieoficjalna nazwa języka; firma Borland zdecydowała się na jej zmianę przy okazji premiery Delphi 6 w roku 2002; wtedy to w oficjalnej dokumentacji programu zostało użyte po raz pierwszy sformułowanie "Delphi language"). Programy tworzone w Delphi muszą zostać skompilowane do postaci kodu binarnego przed pierwszym wykonaniem, pomimo tego podczas projektowania niektóre komponenty działają już w trakcie tworzenia projektu, umożliwiając oglądanie efektów pracy. Delphi zapisuje informacje o właściwościach obiektów udostępniając je programiście. Informacje te umożliwiają zmianę ich wartości przez programistę bez pisania kodu programu oraz są używane podczas pracy programu - technika ta zwana jest RTTI. Tworzone programy pracują na zasadzie obsługi zdarzeń, każde polecenie (np. kliknięcie myszką) generuje zdarzenie, które poprzez wewnętrzne mechanizmy programu są przesyłane do odpowiedniego komponentu, a rolą programisty jest tylko dołączenie odpowiedniego kodu umożliwiającego obsługę tego zdarzenia.
ludzie którzy pierwszy raz są na forum nic nie kumają trzeba dać kilka pojęć
Exploit
Exploit to program mający na celu wykorzystanie błędów w oprogramowaniu.
Najczęściej program taki wykorzystuje jedną z kilku popularnych technik, np. buffer overflow, heap overflow, format string. Exploit wykorzystuje występujący w oprogramowaniu błąd programistyczny i przejmuje kontrolę nad działaniem procesu – wykonując odpowiednio spreparowany kod (ang. bytecode), który najczęściej wykonuje wywołanie systemowe uruchamiające powłokę systemową (ang. shellcode) z uprawnieniami programu, w którym wykryto lukę w zabezpieczeniach. Ludzi używających exploitów bez podstawowej wiedzy o mechanizmach ich działania nazywamy script kiddies.
Keylogger - typ programów komputerowych służących do wykradania haseł.
Programy te działają na zasadzie przejęcia kontroli nad procedurami systemu operacyjnego (głównie Microsoft Windows) służącymi do obsługi klawiatury. Każde wciśnięcie klawisza jest odnotywowane w specjalnym pliku. Opcjonalnie informacje o wciśniętych klawiszach poszerzone są o dodatkowe informacje, jak nazwa aktywnego programu lub okna.
Keyloggery zawierają funkcje chroniące je przed wykryciem przez niedoświadczonego użytkownika komputera, a plik w którym zapisywane są dane ukryty jest np. w katalogach systemowych. Dzięki temu długo mogą rezydować niewykryte na komputerze ofiary i przyczyniać się do ujawnienia wszystkich wykorzystywanych haseł. Większość keyloggerów ma spejalnie stworzoną funkcję ,która pozwala na wysłanie pliku z hasłami na wyznaczony adres pocztowy.
Keyloggery
sprzętowe mają postać małych przejściówek służących do wpięcia do portu klawiatury komputera. Klawiaturę wpina się następnie do gniazda w przejściówce, która potem zapisuje wszystkie wciskane klawisze we wbudowanej pamięci lub wysyła je drogą radiową. W przypadku keyloggerów pierwszego typu konieczny jest fizyczny dostęp do urządzenia dla odczytania danych. Można również spotkać keylogger sprzętowy wbudowany w
klawiaturę lub przewód łączący klawiaturę z komputerem
Binder (ang. segregator, lub od bind - ang. łączyć) - rodzaj programu komputerowego, służący do łączenia dwóch różnych plików. Najczęściej jest wykorzystywany do maskowania trojanów, poprzez łączenie ich z innymi dowolnie wybranymi plikami. Ofiara uruchamiając plik, uruchamia trojana i program maskujący, którym może być dowolny plik wykonywalny.
Język C++ jest jednym z najpopularniejszych języków programowania ogólnego przeznaczenia, zarówno w zastosowaniach komercyjnych, jak i hobbystycznych.Projekt języka C++ usiłuje zachować możliwie jak największą zgodność (na poziomie kodu źródłowego) z językiem C. Projektanci C++ za idealną uznaliby sytuację, w której język C byłby podzbiorem języka C++ (tj. każdy program w C byłby takim samym programem w C++, ale nie odwrotnie). Zgodność pomiędzy obydwoma językami nie zawsze była całkowita, ale jak dotąd ewentualne różnice były w praktyce nieistotne [1]. Większym problemem związanym ze zgodnością była niekompatybilność kompilatorów języka C++ w zakresie obsługiwanej składni - przez wiele lat programy napisane pod jednym nie działały pod innym. Biblioteki C++ związane z interfejsami systemów nie są przenośne poza ich obręb, co wynika z faktu, że takie interfejsy są specyficzne dla danego systemu i nie jest to specyficzne tylko dla C++.
Większość użytecznych programów w C++ wymaga stosowania bibliotek niestandardowych. Są one łatwo dostępne w Sieci zarówno jako produkty komercyjne, jak i typu Open Source. W szczególności programy napisane w C++ mogą korzystać z ogromnych zasobów bibliotek języka C.
Język C++ posiada swój oficjalny standard (aktualnie jest to IEC14882:2003) z 2003 r.
Język C++ nie jest własnością żadnej osoby, instytucji czy korporacji.
Pascal - dawniej jeden z najpopularniejszych języków programowania, uniwersalny wysokiego poziomu, ogólnego zastosowania, oparty na języku Algol. Został opracowany przez Niklausa Wirtha w 1970 roku. Nazwa języka pochodzi od nazwiska francuskiego fizyka, matematyka i filozofa Blaise Pascala.
Pierwszy opis języka Wirth zawarł w The programming language Pascal, Acta Informatica 1/1971, a kolejny, poprawiony w The programming language Pascal (Revised Report), Bericht der Fachrgruppe Computer – Wissenschaften 5/1972. Pierwszym podręcznikiem języka Pascal była pozycja Jensen, Wirth, Pascal, User Manual and Report 1974.
Pierwotnie służył celom edukacyjnym do nauki programowania strukturalnego. Popularność Pascala w Polsce była większa niż w innych krajach ze względu na dostępność kompilatorów w pirackich wersjach (zanim pojawiło się prawo ochrony własności intelektualnej), prostotę języka oraz jego popularyzację przez wyższe uczelnie. Szczyt popularności tego języka przypadł na lata 80. i początek 90 XX wieku. Wraz ze zniesieniem ograniczeń COCOM, upowszechnieniem się sieci oraz systemu Unix (następnie Linuksa) stopniowo został wyparty przez C i C++.
Jedną z popularniejszych implementacji kompilatorów tego języka był produkt firmy Borland International – Turbo Pascal. W chwili obecnej dość mocno rozpowszechnionym obiektowym dialektem języka Pascal jest Object Pascal osadzony w Delphi oraz Kyliksie (również wyprodukowanych przez Borland International).
Istnieją wolne kompilatory Pascala, na przykład Free Pascal, a także wolne środowisko IDE jak Lazarus.
jak pascal to i dephi
Delphi (oznaczane często jako Borland Delphi) to zintegrowane środowisko programistyczne typu RAD, przeznaczone do pracy pod kontrolą Microsoft Windows, działające zgodnie z zasadą dwustronnej edycji. Odpowiednik Delphi dla Linuksa nosi nazwę Kylix.
Językiem programowania (obiektowym) osadzonym w Delphi jest Object Pascal (obecnie jest to nieoficjalna nazwa języka; firma Borland zdecydowała się na jej zmianę przy okazji premiery Delphi 6 w roku 2002; wtedy to w oficjalnej dokumentacji programu zostało użyte po raz pierwszy sformułowanie "Delphi language"). Programy tworzone w Delphi muszą zostać skompilowane do postaci kodu binarnego przed pierwszym wykonaniem, pomimo tego podczas projektowania niektóre komponenty działają już w trakcie tworzenia projektu, umożliwiając oglądanie efektów pracy. Delphi zapisuje informacje o właściwościach obiektów udostępniając je programiście. Informacje te umożliwiają zmianę ich wartości przez programistę bez pisania kodu programu oraz są używane podczas pracy programu - technika ta zwana jest RTTI. Tworzone programy pracują na zasadzie obsługi zdarzeń, każde polecenie (np. kliknięcie myszką) generuje zdarzenie, które poprzez wewnętrzne mechanizmy programu są przesyłane do odpowiedniego komponentu, a rolą programisty jest tylko dołączenie odpowiedniego kodu umożliwiającego obsługę tego zdarzenia.
ludzie którzy pierwszy raz są na forum nic nie kumają trzeba dać kilka pojęć