Programowanie obiektowe, jak zrozumieć?

octonapewno

Użytkownik
Dołączył
Maj 22, 2008
Posty
110
Piszę ten post ponieważ już od dłuższego czasu staram się pojąć programowanie obiektowe. Przeczytałem już kilka artykułów w necie, książki dostępne w pdf na ten temat też czytałem, ale nadal nie rozumiem tego rodzaju programowanie. Wiem że w sieci znajdę dużo przykładów tłumaczących idee OOP, ale niestety one do mnie nie przemawiają. Wiem co to jest klasa, metoda, atrybut, abstrakcje rozumie, hermetyzacje także, polimorfizm i dziedziczenie to też dla mnie nic nowego. I miałbym taką prośbę, żeby ktoś w punktach mi napisał jak np. stworzyć stronę, czy cokolwiek w jakimkolwiek języku za pomocą OOP? W punktach mam na myśli 1. Tworzenie klasy i krótkie wyjaśnienie, 2. tworzenie metod, atrybutów i wyjaśnienie. 3. Tworzenie obiektu i wyjaśnienie 4. Tworzenie strony/programu i wyjaśnienie.

Wiem że ta prośba jest może i głupia, ale bardzo mi na tym zależy bo bardzo chciałbym zrozumieć OOP, a sam nie daje rady.
 

discovery44

Były Moderator
Dołączył
Sierpień 14, 2007
Posty
763
Jeżeli masz "Symfonię C++" Jerzego Grębosza to otwórz ostatni rozdział, świetnie to opisał. W skrócie to chodzi mu o to, że zanim przystąpisz do pisania programu, siadasz, wyjmujesz kartkę i myślisz co program ma robić, przedstawiasz sobie funkcje, co mają robić z kim się komunikować i tak dalej. Przykładowo jeżeli chcesz "napisać" lampę, to wymyślasz żarówkę (jak ma wyglądać, co Ona ma robić, od kogo odbierać prąd et cetera), później wymyślasz (zapisujesz na kartce "po ludzku") obudowę lampy, kabel od lampy. Na koniec to co wymyśliłeś (zapisałeś na kartce) przepisujesz na kompie jako kod programistyczny. Ciężko to skrócić, odsyłam do tej książki :).
 

octonapewno

Użytkownik
Dołączył
Maj 22, 2008
Posty
110
wielkie dzięki discovery44 teraz już chyba rozumiem, tzn. więcej pojmuję na temat OOP już wiem jak to robić poprwnie. Ale nadal proszę o jakieś pomoce naukowe. Bardzo chętnie poszerzę jeszcze swoją wiedzę.
 
Do góry Bottom