Wysuwanie cd-rom i błąd przy kompilacji

shoock12

Użytkownik
Dołączył
Styczeń 24, 2009
Posty
123
Otóż mam kod:
Kod:
#include <windows.h>
#include <mmsystem.h>

void main() {
mciSendString("Set CDAudio Door Open wait", 0, 0, 0);
}
I przy kompilacji mam błąd:

Kompiluje w Dev-C++
 

carck3r

Użytkownik
Dołączył
Grudzień 20, 2008
Posty
1
Ehh...
Kod:
#include <windows.h>
#include <mmsystem.h>
#pragma comment(linker,"/subsystem:console")

int main()
{
   mciSendString(L"Set CDAudio Door Open wait", 0, 0, 0); // otwieranie
// mciSendString("Set CDAudio Door Closed wait", 0, 0, 0); // zamykanie
}
 

loganek

Były Moderator
Dołączył
Listopad 11, 2006
Posty
563
jak na siłe chcesz void'a przy main'ie używać to zacznij używać buildera
 

spiterbot

Użytkownik
Dołączył
Listopad 1, 2007
Posty
143
<div class='quotetop'>CYTAT(loganek @ 23.02.2009, 16:51) <{POST_SNAPBACK}></div>
jak na siłe chcesz void'a przy main'ie używać to zacznij używać buildera[/b]
albo visuala...baa nawet nie musisz używać main(nie wiem jak w borlandzie)
smile.gif
 

loganek

Były Moderator
Dołączył
Listopad 11, 2006
Posty
563
albo visuala...baa nawet nie musisz używać main(nie wiem jak w borlandzie)[/b]
jak piszesz aplikację konsolową to nie wiem, ale jak okienkową, to używa się chyba WinMain
 

Rys1u22

Użytkownik
Dołączył
Luty 22, 2009
Posty
2
A ja mam takie pytanie jakie należy dołączyć archiwum do tego programu bo komenda #pragma w Dev-C++ nie działa.
W tym fragmencie nie wiem co dołącza.
#pragma comment(linker,"/subsystem:console")

Może znacie jakiś spis jakie funkcję są w danym archiwum?
 

meteor-666

Użytkownik
Dołączył
Czerwiec 7, 2008
Posty
24
Ja tez pisz w w dev c++. I kompletnie nie wiem o co chodzi w " #pragma comment(linker,"/subsystem:console") ". Może ktoś wytłumaczyć za co odpowiedzialny jest ten fragment?

Za co są odpowiedzialne argumenty w funkcji mciSendString? Pierwszy to akcja pewnie a kolejne?
 

Rys1u22

Użytkownik
Dołączył
Luty 22, 2009
Posty
2
Dzięki 0wn3r. Nie myślałem że na stronce microsoftu znajdę jakieś przydatne informacje.

Jednak w Dev-C++4.9.9.2 trzeba w opcjach projektu do linkować "libwinmm.a", czyli odpowiednik "winmm.lib".

Aby program się skompilował w Dev-C++ należy utworzyć nowy projekt typu "win32 GUI" i oczywiście dodać powyższą bibliotekę.
 

grzonu

Były Moderator
Dołączył
Grudzień 26, 2006
Posty
1390
jesli chcesz kozystac to bez MSDN sie nie obejdziesz i radze sie jak najszybciej nauczyc z niego kozystac
 
Do góry Bottom