C++ jak zaczac?

Skrzat92

Użytkownik
Dołączył
Lipiec 20, 2007
Posty
46
wypowiedz @up
Wszystko sie zgadza
<
 

santy131313

Użytkownik
Dołączył
Październik 30, 2006
Posty
22
Mam problem:

Instaluje Visual C++ 2005 Express Edition (c++ kierując się odpowiednimi krokami, które umieszczone są na stronie MS.

Doszedłem do punktu 3, dokładnie ponpunkt The Microsoft Platform SDK for Microsoft Visual C++ 2005 Express, i zrobiłem 1 i 2 podpunkt, ale nie wiem jak zrobić 3, 4 i 5.

Link do tych podpunktów: http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/visualc/usingpsdk/

Prosze o pomoc
 

godzio89

Użytkownik
Dołączył
Listopad 2, 2007
Posty
9
Czy ktos z poczatkujacych na tym forum czytal moze ta ksiazke?
"C++.Szkoła Programowania wydanie V"?Bo mam zamiar ja kupic ale nie wiem czy jest godna polecenia.
 

Czak

Użytkownik
Dołączył
Grudzień 31, 2006
Posty
234
Originally posted by godzio89
Czy ktos z poczatkujacych na tym forum czytal moze ta ksiazke?
"C++.Szkoła Programowania wydanie V"?Bo mam zamiar ja kupic ale nie wiem czy jest godna polecenia.
Ja czytałem kilka książek o C++ (akurat tej co napisałeś nie czytałem) ,ale muszę przyznać,że najlepsza jest "Symfonia C++" i później "Pasja C++"-a tak na sam początek to jakiś kurs z neta TUTAJ można dużo znaleźć.
 

Ziker

Użytkownik
Dołączył
Grudzień 29, 2007
Posty
3
No wiec mam mala prozbe, szukam poradnikow do c++, jakis dobry kurs z podstawami (byle do zrozumienia
<
) i poradnik, ktory pomoze mi napisac gre MMORPG
<
tutaj biblioteki jakich mam zamiar uzyc
<
chcialbym poradniki do nich:
LUA 5.1
LibMySQL
GMP
LibXML2 lub nowsza
LibiconV
Boost
jesli cos takiego istnieje
<
poniewaz czytalem poradniki do pisania programow, ale patrzac w kod zrodlowy gry wygladal on zupelnie niepodobnie
<
smile.gif
 

grzonu

Były Moderator
Dołączył
Grudzień 26, 2006
Posty
1390
niestety od podstaw do gry mmorpg daleka droga no to na początek tradycyjnie......symfonia c++
<
 

waldeq

Użytkownik
Dołączył
Styczeń 21, 2007
Posty
70
Nie znasz podstaw C++ a chcesz się rzucać na taki projekt? Tak jak wyżej, daleka droga przed tobą do tego. Musisz się najpierw bardzo dokładnie nauczyć C++ najlepiej z Symfonii C++ (również to samo co post wyżej). Później WINAPI i jakaś biblioteka graficzna (OpenGl, DirectX). Ale sam gry takiej nie napiszesz. (Przynajmniej takiej, w którą się będzie dało grać normalnie) Jedno jest jednak pewne na razie przygotuj się na przygodę z konsolą. :faja:
 

Ziker

Użytkownik
Dołączył
Grudzień 29, 2007
Posty
3
Originally posted by waldeq
Nie znasz podstaw C++ a chcesz się rzucać na taki projekt? Tak jak wyżej, daleka droga przed tobą do tego. Musisz się najpierw bardzo dokładnie nauczyć C++ najlepiej z Symfonii C++ (również to samo co post wyżej). Później WINAPI i jakaś biblioteka graficzna (OpenGl, DirectX). Ale sam gry takiej nie napiszesz. (Przynajmniej takiej, w którą się będzie dało grać normalnie) Jedno jest jednak pewne na razie przygotuj się na przygodę z konsolą. :faja:

<
Narazie siedzialem 2 dni nad pewnym poradnikiem, nawet dosyc niezle przyswoilem to co jest tam zawarte, ale uczy jak programowac w c++, a nie samego jezyka ^^ (autor pisze, ze jest to roznica o_O) W kazdym razie jakbym mogl prosic link do tej Symfonii C++, jezeli takowy istnieje, poniewaz te w pierwszym poscie nie dzialaja :< (btw. Napisalem juz nawet ruletke
<
ale wersje konsolowa ;<). I chcialem jeszcze zadac pytanie, czy istnieja poradniki do danych bibliotek? wlasnie, np. do WINAPI i gdzie ew. moge takie znalezc ;> Spis funkcji i ich mozliwe wykorzystanie
<
 

Zergi

Użytkownik
Dołączył
Marzec 12, 2007
Posty
136
A ja jak każdemu polecam Ci QT ;d bardzo rozbudowana biblioteka w której jest od cholery klas których można używac ;p do tego Designer, w którym rysujesz sobie aplikację(nie dokońca ale zawsze coś)

www.trolltech.com

pzdro
 

McMarco

Użytkownik
Dołączył
Luty 2, 2008
Posty
17
Witam. Ostatnio zacząłem programować w Dev C++. Ale mam problem ;/
Czytam sobie "Symfonię C++", chcę skopmpilować podane w niej kody źródłowe.
Niestety proces kończy się niepowodzeniem, wywnioskowałem że nie mam dyrektyw #include.
Bo gdy chcę skompilować np. cos takiego :

Kod:
#include <iostream.h>

main(){cout<<"McMarco";}

To oczywiście wyskakuje mi błąd jakby nie było tej danej biblioteki include.
Skąd bym mógł pobrać takie biblioteki?

Proszę o pomoc.
 

grzonu

Były Moderator
Dołączył
Grudzień 26, 2006
Posty
1390
zgodnie ze standardem jest #include<iostream> bez .h

#include <iostream>
using namespace std;//jesli bys tego nie pisla to by bylo nizej std::cout<<"McMarco";

int main()
{
cout<<"McMarco"<<endl; //endl aby przejsc do nowej lini
system("PAUSE");//zeby ci sie odrazu nie wyłączyła
};
 

evildevil

Użytkownik
Dołączył
Marzec 12, 2008
Posty
2
Mam pytanie zrobilem wszystko jak na filmie tylko jeden problem tam gdzie zapisuje mam jeden plik a nie jak dwa na filmiku a kiedy biore uruchom lub kompiluj i uruchom to co prawda uruchamia sie to ale na 1s i zamyka ocb??
 

chudy1993

Użytkownik
Dołączył
Luty 24, 2007
Posty
174
dołącz nagłówek:
Kod:
#include <cstdlib>
i dodaj na końcu programu:
Kod:
system("pause");
 

chmurek22

Użytkownik
Dołączył
Czerwiec 7, 2007
Posty
10
ja osobiscie ropie programiki w Bloodshed-Dev-C++ mnie ten program zaspokaja ;D a poradnik fajny jest nna ddt.pl
 

olek111

Użytkownik
Dołączył
Czerwiec 3, 2008
Posty
2
Mam taki problemik. Chodzi mi o to, czy ktoś wie może gdzie znajdę następną część tego kursu C++ (http://ofkurs.kgb.pl/ ale chodzi mi o ten plik o tej nazwie: Kurs C++ PL.zip
Znajdziecie go w katalogu C++ na tej stronie powyżej), bo dochodzi do rozdziału 18 o nazwie "Przykłady klas" i nic dalej nie ma napisane. Może nie ma dalszej części??
 

I3L4D3

Użytkownik
Dołączył
Styczeń 20, 2008
Posty
178
Powiem wam jedno cfaniaczki znające C++...

Jestem nowy w C++, znam podstawy, ale programu zrobić nie potrafię... Dlaczego?
BO NIE OGLĄDAŁEM I ANALIZOWAŁEM KODÓW ŹRÓDŁOWYCH!

Niektórzy będą sprzeczni ze mną, ale ja uczyłem się Delphi z analizowania kodów źródłowych... I mam zamiar zrobić to samo z C++
Ludzie mówią że będzie mi łatwo, bo znam HTLM, PHP, JavaScript, LuaScript, i Delphi.
Ale GÓWNO PRAWDA!! Czytanie tych książek tylko mąci mi w głowie!! Te książki dobre są, ale dla ludzi którzy wiedzą na jakiej zasadziecoś może się odbywać w C++ !!

Dlatego - Dla nowych polecam poszukać jakichś kodów źródłowych, przeanalizować, zrozumieć co jak działa, a dopiero potem KSIĄŻKI!!


Nie chce mi się tego tematu czytać dalej, bo tutaj tylko przeniesienia nowych do kursów, książek, E-Book'ów...
 

PHPechowiec

Użytkownik
Dołączył
Luty 27, 2008
Posty
11
witam
zamiast pomóc początkujacym programistą pisać w c++ to kłucicie sie czy symfonie jest dobra na początek czy nie.

Co do kompilatorów pod linuksem macie "g++" powinien być odrazu.
jeśli ktoś z was ma zamiar pisać w c++ pod linuksemto niech sie nie dziwi że mu sie nie skąpiluje coś takiego
Kod:
#include <iostream> 
using namespace std;//zeby nie pisac caly czas std::cout...

int main(){ //funkcja main

cout<<"cout wyswietla tekst"<<endl; //endl aby przejsc do nowej lini 
system("PAUSE");//zeby ci sie odrazu nie wyłączyła 
}
zamiast tego napisz lepiej
Kod:
#include <iostream> 
using namespace std;//zeby nie pisac caly czas std::cout...

int main(){ //funkcja main

cout<<"cout wyswietla tekst"<<endl; //endl aby przejsc do nowej lini 

cout<<"Aby zakonczyc nacisnij ENTER. . .";
getchar();//czeka na enter
return 0;//program powinien zwracac 0
// efekt będzie prawie ten sam i da sie skompilowac pod linuksem
}
no to jeszcze jakis prosty programik napisze moze komus sie przyda
Kod:
#include <iostream>
#include <string> //dolaczamy dodatkowy naglowek zeby moc pracowac z tekstem

using namespace std;

int main(){
string imie="";//dekralujemy zmienna imie typu string(tekstowa)
cout<<"Podaj imie(a nastepnie nacisnij enter):\n";  //prosimy o imie
cin>>imie;//to co wklepie uzytkownik zapisujemy do zmiennej imie
cin.ignore();//ignoruje klawisz enter w stringu imie
cout<<"Super "<<imie<<" to jest twoj pierwszy \"program\"";/*wyswietla tekst najpierw:   Super   
                                                                                             potem wartosc zmiennej imie 
                                                                                              a na koniec reszte 
                                                                                              ukosniki przed " powoduja ze kompilator 
                                                                                              traktuje je jak zwykly znak.*/
cout<<"\nAby zakonczyc nacisnij ENTER. . .";// \n oznacza przejscie do nowej lini  \a z kolei oznacza dzwięk(ten z beepera)
getchar();//czeka na enter                            
return 0;//zwraca 0
}
Kod:
/*komentarz
 wielo-
linijkowy*/
//komentarz jednolinijkowy
Kompilacja pod linuksem:
przechodzimy do katalogu gdzie mamy nasz plik np. program.cpp i w konsoli wpisujemy
Kod:
g++ program.cpp -o nazwa_programu_po_kompilacji
program sie ladnie skompiluje albo wywali nam co mamy zle jeśli sie skompiluje to wklepujemy jeszcze
Kod:
chmod +x nazwa_programu_po_kompilacji
żeby nadać prawo wykonywania programowi a potem zeby odpalic to wystarczy
Kod:
./nazwa_programu_po_kompilacji
mam nadzieje że komuś sie przyda.
pozdro
 
Do góry Bottom