Ja czytałem kilka książek o C++ (akurat tej co napisałeś nie czytałem) ,ale muszę przyznać,że najlepsza jest "Symfonia C++" i później "Pasja C++"-a tak na sam początek to jakiś kurs z neta TUTAJ można dużo znaleźć.Originally posted by godzio89
Czy ktos z poczatkujacych na tym forum czytal moze ta ksiazke?
"C++.Szkoła Programowania wydanie V"?Bo mam zamiar ja kupic ale nie wiem czy jest godna polecenia.
Originally posted by waldeq
Nie znasz podstaw C++ a chcesz się rzucać na taki projekt? Tak jak wyżej, daleka droga przed tobą do tego. Musisz się najpierw bardzo dokładnie nauczyć C++ najlepiej z Symfonii C++ (również to samo co post wyżej). Później WINAPI i jakaś biblioteka graficzna (OpenGl, DirectX). Ale sam gry takiej nie napiszesz. (Przynajmniej takiej, w którą się będzie dało grać normalnie) Jedno jest jednak pewne na razie przygotuj się na przygodę z konsolą. :faja:
#include <iostream.h>
main(){cout<<"McMarco";}
#include <iostream>
using namespace std;//zeby nie pisac caly czas std::cout...
int main(){ //funkcja main
cout<<"cout wyswietla tekst"<<endl; //endl aby przejsc do nowej lini
system("PAUSE");//zeby ci sie odrazu nie wyłączyła
}
#include <iostream>
using namespace std;//zeby nie pisac caly czas std::cout...
int main(){ //funkcja main
cout<<"cout wyswietla tekst"<<endl; //endl aby przejsc do nowej lini
cout<<"Aby zakonczyc nacisnij ENTER. . .";
getchar();//czeka na enter
return 0;//program powinien zwracac 0
// efekt będzie prawie ten sam i da sie skompilowac pod linuksem
}
#include <iostream>
#include <string> //dolaczamy dodatkowy naglowek zeby moc pracowac z tekstem
using namespace std;
int main(){
string imie="";//dekralujemy zmienna imie typu string(tekstowa)
cout<<"Podaj imie(a nastepnie nacisnij enter):\n"; //prosimy o imie
cin>>imie;//to co wklepie uzytkownik zapisujemy do zmiennej imie
cin.ignore();//ignoruje klawisz enter w stringu imie
cout<<"Super "<<imie<<" to jest twoj pierwszy \"program\"";/*wyswietla tekst najpierw: Super
potem wartosc zmiennej imie
a na koniec reszte
ukosniki przed " powoduja ze kompilator
traktuje je jak zwykly znak.*/
cout<<"\nAby zakonczyc nacisnij ENTER. . .";// \n oznacza przejscie do nowej lini \a z kolei oznacza dzwięk(ten z beepera)
getchar();//czeka na enter
return 0;//zwraca 0
}
/*komentarz
wielo-
linijkowy*/
//komentarz jednolinijkowy
g++ program.cpp -o nazwa_programu_po_kompilacji
chmod +x nazwa_programu_po_kompilacji
./nazwa_programu_po_kompilacji